20 مدل از برترین برندهای صابون آنتی باکتریال با بهترین قیمت [ضد جوش و آکنه] 2024

رفع آلودگی‌های پوستی در نواحی حساس بدن از جمله صورت برای شادابی و بازسازی پوست بسیار مهم است. امروزه مواد بهداشتی مختلفی به این منظور وارد عرصه‌ی بازار شده که صابون آنتی باکتریال نیز در این زمره به شمار می رود. صابون آنتی باکتریال از مواد شوینده‌ی محبوب برای از پاکسازی صورت از آلودگی‌های پوستی می‌باشد که با کارکرد آسان و نتیجه ی مطلوب طرفداران خود را حفظ کرده است. این محصول با فرمولاسیون خاص خود بر روی باکتری‌های مضر پوست اثر می‌گذارد و از بروز جوش و آکنه جلوگیری می‌کند. سنجش‌گاه در این مقاله با معرفی و توضیح فواید انواع صابون آنتی باکتریال به شما کمک می‌کند تا پوستی عاری از هرگونه آلودگی داشته باشید.

صابون آنتی باکتریال
راهنمای مطالعه
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    صابون آنتی باکتریال چیست؟

    پوست در معرض انواع آلودگی‌های محیطی و درونی قرار دارد و اگر به موقع پاکسازی نشود سبب بروز انواع مشکلات پوستی می‌شود. یکی از معضلات در این خصوص جوش و آکنه است که ظاهری نامناسب و ناخوشایند دارند و زیبایی و لطافت پوست را تحت تاثیر خود قرار می دهند. فرمولاسیون صابون آنتی باکتریال دارای ماده ایی به نام تریکلوزان می باشد و باکتری‌های پوست را از بین می‌برد.

    با این روش پوست از انواع آلودگی‌های محیطی از جمله دود و گرد و غبار یا چربی و باکتری‌های پوستی پاکسازی می‌شود و جوش و آکنه‌های پوستی را رفع می‌کند. صابون آنتی باکتریال پاکسازی را به صورت سطحی انجام می‌دهد اما با باز کردن منافذ پوستی به ترمیم و بارسازی پوست کمک بسزایی می‌کند.

    انواع صابون آنتی باکتریال

    با توجه به اسم این محصول خاصیت ضد باکتری آن محرز است پس قسمت‌های مختلف پوست بدن را از باکتری‌ها پاکسازی می‌کند و زیبایی و سلامت را برای شما به ارمغان می‌آورد. با توجه به مواد سازنده‌ی صابون آنتی باکتریال انواع مختلفی از آن برای هدف‌های متفاوت وجود دارد که در زیر به توضیح آن‌ها می پردازیم.

    • صابون آنتی باکتریال زیربغل : باکتری‌های زیربغل باعث بوی نامطبوع در این قسمت می‌شوند و صابون آنتی باکتریال زیربغل با پاکسازی این باکتری‌ها بوی ناخوشایند این قسمت را از بین می‌برد.

    • صابون آنتی باکتریال صورت : پوست صورت بسیار لطیف و حساس است و اگر به درستی پاکسازی نشود زیبایی آن به خطر می‌افتد. باکتری‌ها سبب بروز جوش و آکنه بر روی پوست می‌شوند و با صابون آنتی باکتریال با پاکسازی باکتری‌ها سلامتی را به پوست هدیه می‌دهد.

    • صابون آنتی باکتریال واژن : عوامل بیماری زا از جمله باکتری‌ها و قارچ‌ها سبب بروز خارش، تورم، سوزش و درد در نواحی تناسلی می‌شوند.صابون آنتی باکتریال واژن با پاکسازی واژن از این عوامل بیماری زا از ناراحتی‌های احتمالی در این زمینه جلوگیری می کند.

    معایب و مزایای استفاده از صابون آنتی باکتریال

    هر محصولی بسته به مواد به کار رفته در ساخت آن مزایا و معایب خاص خود را دارد برای مثال صابون نامبرده برای افراد با پوست چرب مناسب می‌باشد اما معایب آن برای افراد با پوست خشک بیشتر از مزایای آن می‌باشد. بدین صورت که افراد با پوست چرب با پاکساری پوستشان با کمک این محصول از شر جوش‌های چرکین خود خلاص می‌شوند. افرادی با پوست خشک بهتر است برای پاکسازی پوست خود از محصولات مخصوص استفاده کنند در غیر این صورت خشکی پوست آن‌ها تشدید می‌شود.

    یکی از دیگر معایب این محصول استفاده‌ی بیش از حد از آن جایز نمی‌باشد چون ماده‌ی موجود در آن سبب مقاومت باکتری‌ها در برابر این صابون‌ها می شود. جهش ژنتیکی سبب مقاومت این باکتری‌ها در برابر صابون آنتی باکتریال می‌شود و در نتیجه برای پاکسازی صورت جوابگو نیستند. این محصول بهداشتی علاوه بر پاکسازی پوست از باکتری‌های مخرب باکتری‌های مفید را نیز از بین می‌برد. نابودی باکتری‌های مفید سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند و احتمال ابتلا به انواع بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.

    موارد منع مصرف صابون ضد باکتری

    همانطور که در قسمت بالا توضیح دادیم افراد با پوست خشک نباید از این محصول استفاده کنند تا علایم آن تشدید نشود. در قسمت‌هایی از بدن که دچار خراش یا سوختگی است نباید از صابون آنتی باکتریال استفاده کرد. همچنین افرادی که مبتلا به بیماری‌های تیروئیدی هستند یا پوست خود را لیزر کرده‌اند نباید از صابون ضد باکتری استفاده کنند.

    نحوه‌ی استفاده از صابون آنتی باکتریال

    نکته‌ی مهم در استفاده از صابون آنتی باکتریال مدت زمان اثرگذاری آن است بدین گونه که حداقل زمان مورد نیاز برای این کار دو دقیقه می‌باشد و اکثر افراد قبل از تاثیر عوامل ضد باکتری قسمت مورد نظر را آبکشی می‌کنند. هنگام استفاده ابتدا محل مورد نظر را خیس کنید و سپس از صابون استفاده کنید و پوست خود را ماساز دهید. بعد از مدت زمان معین بر روی بسته بندی پوست خود را به خوبی با آب شستشو دهید و با حوله‌ایی نرم آن را خشک کنید.

    صابون آنتی آکنه و قارچ دیترون مدل TCC 1%

    صابون آنتی آکنه و قارچ دیترون مدل TCC 1%

    صابون ضد باکتری ساون مدل نوباکتر

    صابون ضد باکتری ساون مدل نوباکتر

    صابون ضد باکتری سیوند مدل TCC 0212

    صابون ضد باکتری سیوند مدل TCC 0212

    صابون ضد باکتری گلمر کد 003

    صابون ضد باکتری گلمر کد 003

    صابون شستشو گل سیتو مدل گوگرد

    صابون شستشو گل سیتو مدل گوگرد

    صابون آنتی باکتریال کلیون مدل Beauty Line

    صابون آنتی باکتریال کلیون مدل Beauty Line

    صابون گل سیتو مدل تی تری

    صابون گل سیتو مدل تی تری

    صابون ضد باکتری اژه مدل Tea tree

    صابون ضد باکتری اژه مدل Tea tree

    صابون ضد آکنه دیترون مدل Sulfur

    صابون ضد آکنه دیترون مدل Sulfur

    صابون ضد باکتری سیوند سری sulfur مدل climbazole

    صابون ضدباکتری سیوند سری sulfur مدل climbazole

    صابون ضد باکتری واگنر مدل syndet

    صابون ضد باکتری واگنر مدل syndet

    منبع: fda.gov

    5/5 - (3 امتیاز)

    👆 به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید! 👆

    اشتراک گذاری

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *