20 مدل بهترین ضدعفونی کننده دست و سطوح [اسپری و محلول] 2024

امروزه با شیوع بیماری‌های مختلف با منشا ویروسی و باکتریایی نظافت اهمیت ویژه‌ایی پیدا کرده است. مبارزه با عوامل بیماری‌زا از راه‌های مختلفی انجام می گیرد که استفاده از بهترین ضدعفونی کننده یکی از راه‌های رایج در این زمینه می باشد. مواد ضدعفونی کننده برای هدف‌های مختلفی از جمله پاکیزگی فردی یا برای سطوح مورد استعمال قرار می گیرد که با فرمولاسیون خاص خود عوامل بیماری‌زا را از بین می برد یا روند رشد و تکثیر آن‌ها را کاهش می دهد.

ضدعفونی کننده‌ها در بیمارستان برای جلوگیری از بروز عفونت کاربرد بیشتری دارند و بسیار ضروری هستند. سنجش‌گاه در این مقاله توضیحی کامل درباره‌ی انواع مواد ضدعفونی کننده و گندزداها، فرمولاسیون آن‌ها و نحوه‌ی استفاده در موارد مختلف ارائه می دهد تا انتخابی شایسته برای نظافت و پاکیزگی داشته باشید.

بهترین ضد عفونی کننده
راهنمای مطالعه
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    مواد ضدعفونی کننده و گندزداها

    در این عصر مواد شیمیایی بسیار متنوعی برای مقابله با انواع عوامل بیماری زا در داخل و خارج بدن و یا حتی بر روی سطوح تولید شده‌اند. فرمولاسیون این مواد برای کاربردهای متفاوت متغیر است و استفاده‌ی نابجا از آن‌ها عواقب جدی به همراه دارد. این مواد به دو دسته‌ی کلی بهترین ضدعفونی کننده و گندزداها تقسیم بندی می شوند که کاربردهای متفاوتی دارند.

    بهترین ضدعفونی کننده برای بافت‌های زنده و گندزداها برای سطوح استفاده می شوند و هرکدام به نوبه‌ی خود پاکیزگی و تمیزی را به ارمغان می آورند. معمولا غلظت گندزداها نسبت به بهترین ضدعفونی کننده‌ بیشتر می باشد به همین سبب هنگام کار با گندزداها باید از برخورد آن‌ها با پوست خود جلوگیری کنید.

    کاربرد مواد ضدعفونی کننده و گندزداها

    بهترین ضدعفونی کننده درکادر بیمارستان کاربرد بیشتری دارد و برای شستشوی دست قبل از هرگونه عمل جراحی یا موارد دیگر استفاده می شود. ضدعفونی پوست بیمار قبل از جراحی یا هنگام تزریق، تمیزی زخم‌ها و یا سوختگی‌های پوستی، درمان عفونت‌های مربوط به گلو و دهان همگی با کمک بهترین ضدفونی کننده‌ها انجام می شود.

    همانطور که گفته شد گندزداها برای سطوح کاربرد دارند و در محیط های متفاوت از جمله بیمارستان، دندانپزشکی، آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی و مکان‌های عمومی مثل هتل‌ها و رستوران‌ها استفاده می شوند.تمیزی راهروها و اتاق‌ها یا استریل تجهیزات پزشکی از جمله مواردی می باشد که از گندزدا برای تمیزی آن‌ها در محیط بیمارستان استفاده می شود.

    مزایای استفاده از بهترین ضدعفونی کننده

    🔹 استریل اتاق عمل و تجهیزات پزشکی برای عمل‌های جراحی

    🔹 کاهش چشمگیر عفونت مربوط به عمل‌های جراحی و سوختگی‌ها با کمک بهترین ضدعفونی کننده

    🔹 پاکیزگی دست‌ها و جلوگیری از انتقال انواع عوامل بیماری‌زا هنگام روبوسی و دست دادن

    🔹 تمیزی حمام و سرویس بهداشتی برای جلوگیری از عفونت‌های قارچی و باکتریایی مربوط به نواحی تناسلی 

    🔹 استریل مکان‌های عمومی برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار

    معایب استفاده از ضدعفونی کننده‌ها

    این مواد بهداشتی با وجود حیاتی بدون آن‌ها در بیمارستان‌ها به دلیل مواد شیمیایی فعال موجود در فرمولاسیون آن‌ها مشکلاتی را نیز به همراه خواهند داشت. استفاده‌ی مداوم و طولانی مدت از انواع بهترین ضدعفونی کننده‌ باعث خشکی، ترک و سوختگی‌های پوستی می شود. برای ضدعفونی زخم‌ها نباید سرخود از محلول‌های استریل کننده استفاده کنید و حتما نسخه ی پزشک الزامی می باشد. گندزدا هنگام برخورد با پوست دست به دلیل غلظت بالای آن عواقب شدیدتری به همراه دارد.

    هنگام استفاد از محلول‌های سفید کننده و جرم گیرها یا دیگر تمیز کننده‌های سطوح از برخورد آن‌ها با پوست دست و به خصوص چشم‌ها شدیدا جلوگیری کنید چون زیان‌های جبران ناپذیری به همراه دارد. بعضی از گندزداها بوی نامطبوعی دارند که هنگام استفاده در محیط های بسته با استنشاق گاز آن‌ها مشکلات و حساسیت‌های ریوی بوجود می آورند.

    ویژگی بهترین ضدعفونی کننده

    بهترین ضدعفونی کننده باید در حالت مایع و جامد پایدار باشد و بعد از استفاده یک لایه ضد میکروبی بر روی سطح باقی بگذارد. این ماده‌ی بهداشتی باید علاوه بر اثر سریع آن بر روی سطوح مختلف برای طیف گسترده‌ایی از میکروب‌ها کاربرد داشته باشد. یکی از مهمترین ویژگی‌های بهترین ضدعفونی کننده در این زمینه ایمنی آن از لحاظ زیست محیطی می باشد یعنی خطری برای انسان و حیوانات نداشته باشد. به دلیل استفاده‌ی مداوم از این مواد باید از لحاظ اقتصادی به صرفه باشند و همچنین بوی نامطبوع که سبب حساسیت ریه شود نداشته باشد.

    نکات مهم هنگام خرید و استفاده از بهترین ضدعفونی کننده‌ها و گندزداها

    هنگام خرید بهترین ضدعفونی کننده و گندزداها توجه به این نکته که ماده‌ی مورد نظر با کاربرد آن مطابقت داشته باشد ضروریست. برای ضدعفونی کردن زخم ها نسخه ی پزشک ضروری می باشد تا دچار عوارض جانبی نشوید. توجه به اقتصادی بودن این محصولات برای استفاده‌ی مداوم لازم و ضروری می باشد همچنین سهولت در استفاده نیز حائز اهمیت است. توجه به زمان اثرگذاری این مواد نکته‌ی قابل تأمل است چون افراط و تفریط در میزان زمان آن مشکلاتی درپی خواهد داشت.

    اگر زمان کمتر از حالت دستوری آن باشد کارکرد صحیحی نخواهد داشت و استریل و ضدعفونی به طور کامل انجام نمی گیرد اما اگر استفاده طولانی شود ممکن است سوختگی به همراه داشته باشد. در آخر خواندن بروشور مربوط به هر ماده‌ی بهداشتی را با دقت بخوانید تا از عوارض جانبی آن کاملا آگاه شوید و طریقه‌ی مصرف را به خوبی بیاموزید.

    محلول ضدعفونی کننده کماکل مدل گالنی

    محلول ضدعفونی کننده کماکل مدل گالنی

    محلول ضدعفونی کننده مدل 0107

    محلول ضدعفونی کننده مدل 0107

    محلول ضدعفونی کننده دست سپتاتک مدل 01

    محلول ضدعفونی کننده دست سپتاتک مدل 01

    محلول ضدعفونی کننده دست پنکل مدل 02

    محلول ضدعفونی کننده دست پنکل مدل 02

    محلول ضدعفونی کننده دست پنکل مدل 02

    محلول ضدعفونی کننده دست پنکل مدل 02

    محلول ضدعفونی کننده کماکل مدل اسپری

    محلول ضدعفونی کننده کماکل مدل اسپری

    اسپری ضد عفونی کننده حناسی مدل hand & sueface

    اسپری ضد عفونی کننده حناسی مدل hand & sueface

    محلول ضد عفونی کننده کداک مدل 1002 به همراه اسپری ضد عفونی کننده کداک مدل A01

    محلول ضد عفونی کننده کداک مدل 1002 به همراه اسپری ضد عفونی کننده کداک مدل A01

    محلول ضدعفونی کننده دست سینبور مدل SH

    محلول ضدعفونی کننده دست سینبور مدل SH

    اسپری ضدعفونی کننده پنکل مدل 0120

    اسپری ضدعفونی کننده پنکل مدل 0120

    محلول ضدعفونی کننده دست میکروزد مدل HD

    محلول ضدعفونی کننده دست میکروزد مدل HD

    ژل ضدعفونی کننده دست هایدین مدل 008

    ژل ضدعفونی کننده دست هایدین مدل 008

    محلول ضدعفونی دست نانو دنویت گلد مدل 002

    محلول ضدعفونی دست نانو دنویت گلد مدل 002

    اسپری ضد عفونی و خوشبو کننده دست سی گل مدل lemon

    اسپری ضد عفونی و خوشبو کننده دست سی گل مدل lemon

    هدف شما برای استفاده از بهترین ضدعفونی کننده و گندزداهایی با اثر سریع و نتیجه ی فوق العاده، تضمین زیبایی و سلامتتان می باشد که ما برای تحقق این هدف شماری از بهترین محلول ها و اسپری های ضدعفونی کننده را برای شما آورده ایم. با ثبت نهایی سفارش پاکیزگی و تمیزی را برای خود به ارمغان بیاورید.

    منبع: CDC

    5/5 - (2 امتیاز)

    👆 به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید! 👆

    اشتراک گذاری

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *